КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
Інформатика
(у курсі “Я досліджую світ”
Автори: Волощенко, О. В.; Козак, О. П.; Остапенко,
Г. С.)
Програма авторів під керівництвом Р. Б. Шияна для НУШ
2 клас
№ уроку |
Тема уроку |
Дата уроку 2 – А 2 – Б 2 - В
|
||||||||||||
I. Інтегрована
тема «Зміни» |
||||||||||||||
1. |
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. У комп’ютерному
класі. Властивості об’єктів і їх моделей. Групи об’єктів за одною спільною
ознакою. |
|
|
|
||||||||||
2. |
Поняття про
інформацію. Сприймання інформації людиною. Види інформації за способом
сприйняття (зорова, слухова, дотикова, нюхова, смакова). |
|
|
|
||||||||||
3. |
Подія,
послідовність подій. Укладання послідовності кроків |
|
|
|
||||||||||
4. |
Просте
впорядкування даних |
|
|
|
||||||||||
IІ. Інтегрована
тема «Факти і здогадки» |
||||||||||||||
5. |
Збирання
даних (фото-, відео-, аудіо-, текстових, тощо), в тому числі цифровими
пристроями, їх фіксування на носіях (папір, флешка тощо). Збереження
даних та інформації на носіях. Приклади доступних носіїв. |
|
|
|
||||||||||
6. |
Правдиві та
хибні висловлювання. Факти та вигадка. Припущення і фантазія. Прогнозування
розвитку подій (казки, мультфільми, готові програми, ігри), порівняння
результатів відповідно до висловлених припущень |
|
|
|
||||||||||
7. |
Розпізнавання та зчитування інформації різного виду на носіях та в
доступному середовищі. Створення найпростіших моделей (із підручних
матеріалів, конструктора тощо та за допомогою цифрових пристроїв).
|
|
|
|
|
|||||||||
8. |
Використання
і пояснення готових схем, таблиць, понятійних карт для організації зібраної
інформації. |
|
|
|
||||||||||
IІІ. Тема
місяця: «Територія» |
||||||||||||||
9. |
Передавання
інформації в сучасному суспільстві. Програми та пристрої для спілкування в
інтернеті, у безпечних онлайнових і офлайнових середовищах |
|
|
|
||||||||||
10. |
Програми та
інструменти для створення простих зображень. Перегляд та використання простих
інформаційних продуктів |
|
|
|
||||||||||
11. |
Читання
інформаційних знаків. Створення власних. Орієнтування за допомогою
інформаційних знаків та позначок на цифрових пристроях і у доступному
середовищі |
|
|
|
||||||||||
12. |
Інформація
для дітей і дорослих, приватна, особиста, сімейна, колективна, публічна |
|
|
|
||||||||||
IV. Тема
місяця: «Спільнота» |
||||||||||||||
13. |
Комунікація
та співпраця |
|
|
|
||||||||||
14. |
Алгоритм.
Наслідки порушення плану (алгоритму), послідовності подій у близькому
середовищі, готових програмах, іграх. |
|
|
|
||||||||||
15. |
Складання
простих алгоритмів для виконавця. Виконавець і його система команд.
Виправлення помилок у планах і алгоритмах. |
|
|
|
||||||||||
16. |
Етика
спілкування в мережах та в реальному житті, особливості цифрового
спілкування. Як уникнути цькування і діяти у випадку образ у цифровому
спілкуванні. |
|
|
|
||||||||||
V. Тема
місяця: «Цінності» |
||||||||||||||
17. |
Формулювання
запитань (типу “так / ні”, відкриті, уточнювальні) до розповідей, текстів,
завдань. Формулювання запитів для пристроїв і людей. Головні/ ключові слова
для пошуку інформації в навколишньому середовищі та мережах (“про що я хочу
дізнатися?”). |
|
|
|
||||||||||
18. |
Приклади
фіксування інформації людиною і машиною. Кодування відповідей “так–ні”
спеціальними знаками (0–1, червоний – зелений, жестами) тощо. Емотикони,
інформаційні знаки, схеми як закодована інформація. |
|
|
|
||||||||||
19. |
Завдання
прості і складні. Послідовність розв’язування складного завдання.
Конструювання. Графічний редактор. |
|
|
|
||||||||||
20. |
Впорядкування
простих послідовностей для розв’язування проблем, виявлення закономірностей і
помилок у послідовностях |
|
|
|
||||||||||
21. |
Подія,
послідовність подій. Презентуванння власних ідей, думок, готових чи створених
інформаційних продуктів перед аудиторією. |
|
|
|
||||||||||
22. |
Наслідки
порушення плану (алгоритму), послідовності подій у близькому середовищі,
готових програмах, іграх. Складання простих алгоритмів
для виконавця. |
|
|
|
||||||||||
23. |
Алгоритм.
Заповнення таблиць на пристроях і без них, прості розрахунки. Програми та
пристрої для простих розрахунків |
|
|
|
||||||||||
VІІ. Тема
місяця: «Ідеї-винаходи-відкриття»
|
||||||||||||||
24. |
Збирання
даних (фото-, відео-, аудіо-, текстових, тощо), в тому числі цифровими
пристроями, їх фіксування на носіях (папір, флешка тощо). Збереження даних та
інформації на носіях. Приклади доступних носіїв. |
|
|
|
||||||||||
25. |
Завдання
прості і складні. Послідовність розв’язування складного завдання.
Конструювання. |
|
|
|
||||||||||
26. |
Збереження
інформаційних продуктів на пристроях. |
|
|
|
||||||||||
27. |
Програми та засоби,
які полегшують спілкування з людьми з особливими потребами. |
|
|
|
||||||||||
VІІІ. Тема
місяця: «Рух і час» |
||||||||||||||
28. |
Безпека в
мережах. Небезпечні співрозмовники та теми. Безпека в мережах. Небезпечні
співрозмовники та теми. |
|
|
|
||||||||||
29. |
Перегляд
навчального відео, анімацій, схем, пошук та навігація у безпечних мережах та
інтернеті за допомогою цифрових пристроїв. |
|
|
|
||||||||||
30. |
Розпізнавання
та зчитування інформації різного виду на носіях та в доступному середовищі. |
|
|
|
||||||||||
31. |
Можливості
цифрових пристроїв, призначення, вмикання / вимикання , перевантаження.
Цифрові пристрої як приватна власність іншої особи,
колективу, організації. |
|
|
|
||||||||||
IX. Тема місяця: «Все пов’язано з усім» |
||||||||||||||
32. |
Електронні
тексти. Створення простих електронних текстів методом набору і голосовим. |
|
|
|
||||||||||
33. |
Алгоритм.
Змінювання кроків для досягнення іншої цілі |
|
|
|
||||||||||
34. |
Що можуть і
не можуть виконати машини і люди. Очікуваний результат. |
|
|
|
||||||||||
35. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за
рік |
|
|
|
||||||||||
Календарно-тематичне планування уроків інформатики для 3 класу НУШ
2020 – 2021 н/р.
Матеріали до підручника "Я досліджую світ".
(авт. Волощенко О. В. та ін.)
№
уроку
|
Проблемне запитання та навчальний зміст
|
Робота з комп’ютером
|
Клас
3 –
А 3 – Б 3 - В |
ТЕМА 1. ПОДОРОЖУЄМО І ВІДКРИВАЄМО СВІТ
|
|||
Уроки 1-2 |
Що
можна робити з інформацією? Інформація
та інформаційні процеси в
нашому житті. Порівняння інформації у
таблиці й діаграмі
|
Повторення
— правила поведінки і безпеки в комп’ютерному
класі; клавіатурний тренажер. Програмне
забезпечення — “Сходинки до
інформатики Плюс: Як поводитися з
комп’ютером, Кіт-риболов, Туристичні маршрути”
|
|
Урок 3 |
Якою
буває інформація? Властивості інформації
— актуальність, повнота
|
Повторення
— клавіатурний тренажер. Програмне
забезпечення — “Сходинки до
інформатики Плюс: Поштовий голуб: Україна,
Кіт-риболов”
|
|
Урок 4 |
Чи
всім джерелам можна довіряти? Властивості
інформації — достовірність
|
Програмне
забезпечення — “Сходинки до
інформатики Плюс: Поштовий голуб: Європа”.
Пошук в Google
|
|
ТЕМА
2. МІЖ МИНУЛИМ І МАЙБУТНІМ |
|||
Урок 5 |
Що
може спотворювати інформацію? Спотворення
інформації під
час передавання. Інформаційний шум: що
це таке, як його уникнути?
|
Робота
з комп’ютерною програмою на
підтримку вивчення української мови. Програмне
забезпечення — “Сходинки до
інформатики Плюс: Куди податись вояку”.
Пошук в Google
|
|
Уроки 6-7 |
Як
влаштований інтернет? Сайти та їхні адреси.
Створення власної бібліотеки сайтів
за допомогою функції “Вибране” у
браузері
|
Робота
у браузері. Пошук цікавих сайтів. Створення
бібліотеки сайтів. Пошук в
Google. Робота
з комп’ютерною програмою на
розвиток логічного мислення. Програмне
забезпечення — “Сходинки до
інформатики Плюс: Ханойська вежа”
|
|
Урок 8 |
Що
допоможе знайти інформацію? Де
можна знайти необхідну інформацію. Порівняння
різних джерел інформації. Освітні
веб-ресурси
|
Робота
у браузері. Пошук інформації у
різних джерелах. Пошук в Google
|
|
ТЕМА 3. ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ
|
|||
Урок 9 |
Який
ключ відмикає інтернет? Пошук інформації
в інтернеті. Ключові слова та
поради щодо їх вибору. Алгоритми пошуку
зображень і відео. Правила роботи
в інтернеті спростовує
твердження. Пошук
в Google
|
Добирання
ключових слів, які допомагають знайти
інформацію для розв’язання проблеми.
Пошук відео та зображень за визначеною
темою. Пошук інформації, що підтверджує
чи |
|
Урок 10 |
Як
мандрувати сторінками сайтів? Поняття
про гіпертекст, гіперпосилання. Навігація
в інтернеті
|
Порівняння
ефективності ключових слів. Пошук
відео й зображень за визначеною темою.
Переходи між сторінками сайтів за гіперпосиланнями. Пошук в Google
|
|
Урок
11 |
Що краще —
картинки чи тексти? Способи
подання інформації — текстовий, графічний,
числовий, звуковий, жестовий, комбінований.
Порівняння різних способів
|
Пошук
зображень і відео за визначеною темою. Пошук в Google.
|
|
Урок
12 |
Як поділитися
інформацією? Способи подання
інформації та їх
взаємодоповнення. Локальні та глобальні
комп’ютерні мережі. Правила пошуку інформації
в інтернеті
|
Програмне
забезпечення — “Сходинки до інформатики
Плюс: Нотний редактор”. Пошук в Google
|
|
ТЕМА
4. ЕНЕРГІЯ
|
|||
Урок
13 |
Як розкласти
інформацію по поличках? Файли та
інформація, яка в них міститься. Упорядкування
даних на носіях інформації
|
Провідник.
Упорядкування файлів. Робота з
комп’ютерною програмою на підтримку
вивчення математики. Програмне
забезпечення — “Сходинки до інформатики
Плюс: Курчата”
|
|
Урок
14 |
Як зберегти
інформацію? Пошук відомостей і
збереження результатів пошуку.
Алгоритм збереження зображень з інтернету.
Порівняння носіїв інформації
|
Пошук і
збереження зображень за темою. Пошук в
Google. Провідник. Упорядкування знайдених
файлів. Робота з
комп’ютерною програмою на розвиток
логічного мислення. Програмне забезпечення
— “Сходинки до інформатики
Плюс: Тетравекс”
|
|
Урок
15 |
Як оформити
результати дослідження? Схеми та
діаграми для подання якісних та кількісних
характеристик. Упорядкування
інформації
|
Пошук і
збереження зображень за темою. Упорядкування знайдених
файлів. Пошук в Google.
Провідник. Робота з
комп’ютерною програмою на розвиток
зорової пам’яті. Програмне
забезпечення — “Сходинки до інформатики
Плюс: Магазин”
|
|
Урок
16 |
Чи можна
всьому вірити? Істинні та хибні висловлювання.
Що таке фейки та як їх
розпізнати?
|
Програмне
забезпечення — “Сходинки до інформатики
Плюс: виконавці «Садівник», «Навантажувач»”
(інтерактивний режим)
|
|
ТЕМА
5. СВІТ НЕВІДОМИЙ
|
|||
Урок
17 |
У чому сила
алгоритму? Виконавці алгоритму.
Створення лінійних алгоритмів
|
Програмне
забезпечення— “Сходинки до інформатики
Плюс: виконавці «Садівник», «Навантажувач»”
(програмування)
|
|
Урок
18 |
Для чого
потрібні моделі? Моделі навколо нас.
Моделювання ситуацій повсякденного
життя за допомогою моделей
|
Експериментування
з готовими та складеними
моделями за допомогою цифрових
пристроїв і програм. Програмне
забезпечення для Android — ігри-моделювання
“Gears logic puzzles”, головоломка з
водою “Акведуки”, “Rube Goldberg
Machine Tricks”
|
|
Урок
19 |
Як поєднати
умову і команду? Логічне слідування.
Алгоритми з розгалуженнями
та їх перевірка
|
Створення
алгоритму з розгалудженням. Програмне
забезпечення — “Сходинки до інформатики
Плюс: виконавець «Восьминіжка»”
(інтерактивний режим)
|
|
ТЕМА
6. СВІТ НЕВИДИМИЙ
|
|||
Урок
20 |
Чи всі команди
алгоритму ми виконуємо? Алгоритми з
розгалудженнями та їх перевірка
|
Створення та
налагодження програми з розгалудженням. Програмне
забезпечення — “Сходинки до інформатики
Плюс: виконавець «Восьминіжка»”
(програмування)
|
|
Урок
21 |
Як “відредагувати”
алгоритм? Логічні та
алгоритмічні помилки у програмі та їх
виправлення.
|
Створення та
налагодження програми з розгалудженням. Програмне
забезпечення — “Сходинки до інформатики
Плюс: виконавець «Восьминіжка»”
(програмування)
|
|
Урок
22 |
Як перетворити
текст на таблицю? Подання
інформації у таблицях. Порівняння
текстової інформації, поданої різними
способами. Заповнення створених
таблиць
|
Занесення
даних у попередньо створену таблицю.
Текстовий редактор Word. Створення та
налагодження програми з розгалудженням. Програмне
забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс:
виконавець «Восьминіжка»”
(програмування)
|
|
Урок
23 |
Як із
зображення зробити ілюстрацію? Роль зображень
у тексті. Вставлення зображень у
текстовому редакторі Word
|
Редагування тексту.
Вставка зображення у текст. Поворот
зображення. Занесення даних у
попередньо створену таблицю. Текстовий
редактор Word
|
|
ТЕМА
7. ПРИХОВАНІ МОЖЛИВОСТІ РЕЧЕЙ
|
|||
Урок
24 |
Чому
редакторів має бути багато? Порівняння
текстового і графічного редактора
|
Створення
оголошення у графічному й текстовому
редакторах. Текстовий редактор Word.
Графічний редактор Paint
|
|
Урок
25 |
З чого
складається презентація? Презентація та
її складники. Основні елементи вікна
редактора презентацій PowerPoint.
Порівняння вікон редактора презентацій
PowerPoint і графічного редактора
Paint. Удосконалення створеної презентації
|
Ознайомлення з
основними елементами вікна
редактора презентацій PowerPoint. Створення
презентації. Редактор презентацій
PowerPoint
|
|
Урок
26 |
Як створити гіперпосилання? Використання
презентацій. Створення гіперпосилань
у редакторі презентацій PowerPoint
|
Пошук відео.
Створення гіперпосилання у презентації.
Пошук в Google. Редактор презентацій
PowerPoint
|
|
Урок
27 |
Для чого
змінювати вигляд тексту? Форматування текстів у редакторі презентацій
PowerPoint
|
Створення
презентації. Форматування тексту в
редакторі презентацій. Редактор презентацій
PowerPoint
|
|
ТЕМА
8. ПОГОДА
|
|||
Урок
28 |
Що допомагає
створити презентацію? Об’єкти на
слайдах презентації. Цифрові пристрої, їхнє
призначення і взаємодія. Використання
цифрових пристроїв у повсякденному
житті
|
Робота з
цифровими пристроями (фотоапарат,
смартфон, сканер тощо). Створення
презентації. Редактор презентацій
PowerPoint
|
|
Урок
29 |
Звідки брати матеріал
для презентацій? Поради щодо
перевірки знайденої інформації.
Створення презентацій
|
Пошук і
перевірка інформації. Створення презентації.
Пошук в Google. Редактор презентацій
PowerPoint
|
|
Урок
30 |
Чи завжди
фотографіям можна вірити? Віртуальна й доповнена
реальності, їх використання у
повсякденному житті. Цифрові
пристрої, які допомагають створити
віртуальну реальність. Створення презентацій
|
Пошук і
перевірка інформації. Робота з цифровими
пристроями (фотоапарат, смартфон,
сканер тощо). Створення презентації.
Пошук в Google. Редактор презентацій
PowerPoint
|
|
Урок
31 |
Як
презентувати свою роботу? Послідовність
створення презентації. Правила
оформлення слайдів презентації. Цифрові
пристрої, потрібні для демонстрації
презентації. Створення презентації
|
Пошук і
перевірка інформації. Робота з цифровими
пристроями (фотоапарат, смартфон,
сканер тощо). Створення презентації.
Пошук в Google. Редактор презентацій
PowerPoint презентації.
Створення презентації
|
|
ТЕМА
9. Я — ЛЮДИНА
|
|||
|
Уроки 32- 33 Як
організувати роботу над проєктом? Вибір теми
проєкту. Що потрібно для роботи над
проєктом
|
Пошук і
перевірка інформації. Робота з цифровими
пристроями (фотоапарат, смартфон,
сканер тощо). Створення презентації.
Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint
|
|
Уроки 34- 35
|
Як зацікавити
слухачів? Пам’ятка доповідача.
Розподіл обов’язків під час презентації проєкту. Презентація створеного
продукту
|
Пошук і
перевірка інформації. Робота з цифровими
пристроями (фотоапарат, смартфон,
сканер тощо). Створення презентації.
Презентація роботи. Пошук в Google.
Редактор презентацій PowerPoint
|
|
Урок
36 |
Повторення
вивченого матеріалу за рік |
Календарно-тематичне
планування уроків
Інформатики в 4 класі
2020 -2021 н.р.
№ уроку |
Тема уроку |
Дата проведення уроку 4 – А 4 – Б
4 - В |
|||
Тема 1. Графіка |
|||||
1. |
Правила безпечної поведінки у
кабінеті інформатики. Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та
даними. |
|
|
||
2. |
Інструктаж з БЖД. Електронні
карти. Режими перегляду карт. Віртуальні подорожі сузір’ями, планетами,
материками, океанами. |
|
|
||
3. |
Інструктаж з БЖД. Доповнення власної карти мітками (за
матеріалами природознавчого характеру рідного краю). |
|
|
||
4. |
Інструктаж з БЖД. Схеми, діаграми на матеріалі інших
предметів. |
|
|
||
5. |
Інструктаж з БЖД Робота в середовищі графічного редактора:
змінювання зображень з використання функцій обертання, зміна кольору фігур та
кольору фону. |
|
|
||
6. |
Інструктаж з БЖД Обробка фото: інструменти
освітлення, кольору, обертання, обрізання тощо. |
|
|
||
7. |
Інструктаж з БЖД. Створення
колажу із зображень. |
|
|
||
Тема 2. Текст |
|
|
|||
8. |
Інструктаж з БЖД. Орієнтування
в списку книг електронної бібліотеки. Пошук літератури за назвою,
автором/авторкою, мітками. Зміст твору. Закладки, коментар (помітки) у творі. |
|
|
||
9. |
Інструктаж з БЖД. Середовище
текстового редактора. Поєднання елементів на аркуші текстового документа:
взаємне розміщення тексту, зображень, схем. |
|
|
||
10. |
Інструктаж з БЖД. Абзаци,
посилання, заголовки, зміст. |
|
|
||
11. |
Інструктаж з БЖД. Вдосконалення
текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів. |
|
|
||
12. |
Інструктаж з БЖД. Списки.
Послідовні списки у текстах. |
|
|
||
13. |
Інструктаж з БЖД. Таблиці.
Доповнення готових таблиць. |
|
|
||
14. |
Інструктаж з БЖД. Змінювання та
доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами. |
|
|
||
Тема 3. Співпраця в Інтернеті |
|
|
|||
15. |
Інструктаж з БЖД. Правила
безпечного користування Інтернетом. Мережевий етикет. Різниця між реальним та
віртуальним спілкуванням. |
|
|
||
16. |
Інструктаж з БЖД. Електронна
пошта. Захист облікового запису. Культура листування. |
|
|
||
17. |
Інструктаж з
БЖД. Інформаційні ресурси Інтернету. Пошук навчальних матеріалів в мережі.
Навчальна діяльність учня в Інтернеті. Рівні доступу до навчальних
матеріалів. |
|
|
||
18. |
Інструктаж з
БЖД. Співпраця в мережі (спільні документи, презентації, карти, колажі тощо).
Коментування та відгуки до створених однокласниками/однокласницями
продуктів.Служби для обміну знаннями, задоволення творчих потреб школярів. |
|
|
||
19. |
Інструктаж з БЖД. Сучасні пристрої
для співпраці. |
|
|
||
Тема 4. Алгоритми з
розгалуженням і повторенням |
|||||
20. |
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з
розгалуженням. |
|
|
||
21. |
Інструктаж з
БЖД. Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови. |
|
|
||
22. |
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з
циклами. |
|
|
||
23. |
Інструктаж з
БЖД. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для
виконавців у середовищі програмування для дітей. |
|
|
||
24. |
Інструктаж з
БЖД. Сортування та впорядкування об’єктів за деякою ознакою. |
|
|
||
25. |
Інструктаж з БЖД. Використання
логічних висловлювань з «якщо - то...». |
|
|
||
26. |
Інструктаж з БЖД. Розв’язок
задач у середовищі програмування для дітей |
|
|
||
Тема 5. Інформація |
|
|
|||
27. |
Інструктаж з
БЖД. Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну
форму з використанням схем, діаграм. Перетворення інформації у вигляді тексту
в таблицю з числами. |
|
|
||
28. |
Інструктаж з БЖД. Передавання
інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело інформації. Приймач інформації. |
|
|
||
29. |
Інструктаж з БЖД. Складові
комп’ютера. |
|
|
||
30. |
Інструктаж з БЖД. Пристрої
введення та виведення інформації. |
|
|
||
31. |
Інструктаж з БЖД. Зберігання
інформації. Носії інформації. |
|
|
||
32. |
Інструктаж з
БЖД. Кодування інформації. Кодування та декодування інформації. |
|
|
||
33. |
Інструктаж з
БЖД. Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією. |
|
|
||
34. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр. |
|
|
||
35. |
Повторення і систематизація
навчального матеріалу за рік. |
|
|
||
№ уроку
|
Тема уроку
|
Дата проведення уроку
|
Тема 1. Інформація
|
||
1.
|
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики.
Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика».
|
|
2.
|
Інструктаж з БЖД. Сприймання людиною
інформації.
Властивості інформації. Види інформації за способом сприймання: зорова,
слухова, нюхова, смакова, дотикова.
|
|
3.
|
Інструктаж з БЖД. Приватна та публічна
інформація. Захист особистої приватної інформації. Безпека використання
інформації.
|
|
4.
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої для роботи з
інформацією.
|
|
Тема 2. Комп’ютери та інші
пристрої
|
||
5.
|
Інструктаж з БЖД. Комп'ютер та інші пристрої
для роботи з інформацією.
|
|
6.
|
Інструктаж з БЖД. Увімкнення та вимкнення
комп'ютера та інших пристроїв. Робочий стіл. Значки робочого столу.
|
|
7.
|
Інструктаж з БЖД. Використання пристроїв для
навчання: перегляд зображень (образотворче мистецтво), читання текстів
(літературне читання, мови), слухання мелодій (музичне мистецтво).
|
|
8.
|
Інструктаж з БЖД. Виділення обраного тексту
в середовищах для читання. Використання миші та інших маніпуляторів для
вибору та переміщення об’єктів.
|
|
9.
|
Інструктаж з БЖД. Клавіатура. Уведення
окремих символів. Зміна мовних режимів.
|
|
10.
|
Інструктаж з БЖД. Організація робочого місця
під час навчання з різними пристроями.
|
|
Тема 3. Інтернет
|
||
11.
|
Інструктаж з БЖД. Початкові уявлення про
Інтернет.
|
|
12.
|
Інструктаж з БЖД. Поняття браузера, як
програми для роботи в Інтернеті. Вікно браузера. Кнопки керування вікном.
Маніпуляції з вікном. Вкладки браузера. Посилання. Закладка.
|
|
13.
|
Інструктаж з БЖД. Правила безпечної роботи в
Інтернеті. Інформація для дітей та для дорослих. Приватна (особиста, сімейна)
та публічна інформація. Вікові обмеження на перегляд вмісту сторінок.
|
|
14.
|
Інструктаж з БЖД. Ігри для вдосконалення
навичок роботи з маніпуляторами, клавіатурою.
|
|
15.
|
Інструктаж з БЖД. Перегляд навчальних відео,
картин художників, читання текстів, вдосконалення навичок усного рахунку в
математичних тренажерах.
|
|
16.
|
Інструктаж з БЖД. Робота з комп’ютерними
програмами на підтримку вивчення іноземної мови.
Повторення і систематизація
навчального матеріалу за І семестр.
|
|
Тема 4. Графіка
|
||
17.
|
Інструктаж з БЖД. Поняття ком’ютерної
графіки.
|
|
18.
|
Інструктаж з БЖД. Програми для створення за
змінювання графічних зображень.
|
|
19.
|
Інструктаж з БЖД. Змінювання готових
зображень.
|
|
20.
|
Інструктаж з БЖД. Створення зображень. Зображення
з геометричних фігур.
|
|
21.
|
Інструктаж з БЖД. Доповнення зображень
підписами чи коментарями у вигляді кількох слів.
|
|
22.
|
Інструктаж з БЖД. Створення зображень за
зразком
|
|
23.
|
Інструктаж з БЖД. Сервіси для перегляду
зображень картин художників. Віртуальні мистецькі галереї, екскурсії до
музеїв.
|
|
24.
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої для створення та
опрацювання графічних зображень.
|
|
25.
|
Інструктаж з БЖД. Пошук зображень в
Інтернеті для природознавства (музичного та образотворчого мистецтв, читання
тощо). Право на зображення. Розрізнення дозволів на використання чужих зображень.
|
|
Тема 5. Команди та виконавці
|
||
26.
|
Інструктаж з БЖД. Поняттям команди.
Порівняння команди й спонукального речення. Команди й виконавці.
|
|
27.
|
Інструктаж з БЖД. Послідовність дій.
Приклади послідовності дій у природі. Виконання послідовних дій. Пошук помилок
в послідовності дій.
|
|
28.
|
Інструктаж з БЖД. Ігрові вправи з надання
команд виконавцям у середовищах програмування.
|
|
29.
|
Інструктаж з БЖД. Порівняння двох або більше
предметів.
|
|
30.
|
Інструктаж з БЖД. Об’єднання предметів у
групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів.
Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками.
Складові частини предметів.
|
|
31.
|
Інструктаж з БЖД. Ігри на змінювання
послідовності дій, пошук помилок в послідовностях; об’єднання предметів у
групи, вилучення зайвого за певними ознаками.
|
|
32.
|
Інструктаж з БЖД. Робота з комп‘ютерними
програмами на розвиток логічного мислення.
|
|
33.
|
Інструктаж з БЖД. Робота з комп‘ютерними
програмами на підтримку вивчення різних
предметів.
|
|
34.
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ
семестр.
Робота з розвиваючими програмами.
|
|
35.
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за
рік.
|
№
уроку
|
Тема уроку
|
Дата проведення уроку
|
Тема 1. Повторення, узагальнення і
систематизація навчального матеріалу
за 2 клас
|
||
1.
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності
(БЖ) в комп’ютерному класі. Повторення,
узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2-й клас.
|
|
2.
|
Графічний редактор Paint.
|
|
Тема 2. Інформаційні процеси і
комп’ютер
|
||
3.
|
Способи подання повідомлень (текстовий, графічний,
звуковий, відео, умовні жести та сигнали, комбіновані).
|
|
4.
|
Носії повідомлень.
|
|
5.
|
Поняття про символи.
|
|
6.
|
Кодування символів.
|
|
7.
|
Кодування та декодування повідомлень.
|
|
8.
|
Кодування та декодування повідомлень.
|
|
9.
|
Дані. Кодування даних в комп’ютері.
|
|
10.
|
Опрацювання та зберігання даних за допомогою комп’ютера.
|
|
11.
|
Робота з програмами на розвиток логіки, пам’яті,
просторової уяви.
|
|
Тема 3. Файли та папки. Вікна
та операції над вікнами
|
||
12.
|
Поняття файлу.
|
|
13.
|
Поняття папки. Вкладені папки.
Перегляд вмісту папок.
|
|
14.
|
Основні об’єкти вікна (рядок
заголовка, кнопки керування, робоча область). Операції над вікнами.
|
|
15.
|
Поняття меню. Контекстне меню. Різні способи запуску програм на
виконання.
|
|
Тема 4. Пошук даних в Інтернеті
|
||
16.
|
Поняття про комп’ютерну мережу.
Повторення і систематизація навчального матеріалу
за І
семестр.
|
|
17.
|
Поняття про Інтернет.
|
|
18.
|
Поняття веб-сторінки, її адреси. Знайомство з програмою-браузером.
|
|
19.
|
Гіперпосилання.
|
|
20.
|
Правила пошуку даних в Інтернеті. Збереження даних, знайдених в
Інтернеті.
|
|
21.
|
Авторське право та Інтернет. Безпечна робота в Інтернеті.
|
|
Тема 5. Робота із презентаціями
|
||
22.
|
Презентація та слайди.
|
|
23.
|
Середовище редактора презентацій. Відкриття презентації. Запуск на
перегляд презентації.
|
|
24.
|
Створення простих презентацій. Збереження презентацій.
|
|
25.
|
Вставляння та форматування текстових об’єктів слайду.
|
|
26.
|
Вставляння та переміщення графічних об’єктів слайду.
|
|
27.
|
Створення графічних об’єктів презентації.
|
|
28.
|
Створення простих презентацій. Фотоальбом.
|
|
Тема 6. Алгоритми і виконавці
|
||
29.
|
Алгоритми і виконавці.
|
|
30.
|
Середовище виконання алгоритмів. Виконання алгоритмів.
|
|
31.
|
Словесне подання алгоритмів.
|
|
32.
|
Середовище виконання алгоритмів Скретч.
|
|
33.
|
Складання алгоритмів для виконавців.
|
|
Тема 7. Узагальнення та
систематизація навчального матеріалу за 3-й клас
|
||
34.
|
Повторення і систематизація
навчального матеріалу за ІІ семестр.
Робота з розвиваючими програмами.
|
|
35.
|
Повторення і систематизація
навчального матеріалу за рік.
|
№
|
Тема
уроку
|
Дата проведення уроку
|
Тема 1. Графіка
|
||
1.
|
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики.
Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та
даними.
|
|
2.
|
Інструктаж
з БЖД. Електронні карти. Режими перегляду карт. Віртуальні
подорожі сузір’ями, планетами, материками, океанами.
|
|
3.
|
Інструктаж
з БЖД. Доповнення власної карти мітками (за матеріалами
природознавчого характеру рідного краю).
|
|
4.
|
Інструктаж
з БЖД. Схеми, діаграми на матеріалі інших предметів.
|
|
5.
|
Інструктаж
з БЖД. Робота в середовищі графічного редактора: змінювання
зображень з використання функцій обертання, зміна кольору фігур та кольору
фону.
|
|
6.
|
Інструктаж
з БЖД. Обробка фото: інструменти освітлення, кольору,
обертання, обрізання тощо.
|
|
7.
|
Інструктаж
з БЖД. Створення колажу із зображень.
|
|
Тема 2. Текст
|
||
8.
|
Інструктаж
з БЖД. Орієнтування в списку книг електронної бібліотеки. Пошук літератури
за назвою, автором/авторкою, мітками. Зміст твору. Закладки, коментар
(помітки) у творі.
|
|
9.
|
Інструктаж
з БЖД. Середовище текстового редактора. Поєднання елементів на аркуші
текстового документа: взаємне розміщення тексту, зображень, схем.
|
|
10.
|
Інструктаж
з БЖД. Абзаци, посилання, заголовки, зміст.
|
|
11.
|
Інструктаж
з БЖД. Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів
тексту, окремих слів.
|
|
12.
|
Інструктаж
з БЖД. Списки. Послідовні списки у текстах.
|
|
13.
|
Інструктаж
з БЖД. Таблиці. Доповнення готових таблиць.
|
|
14.
|
Інструктаж
з БЖД. Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами.
|
|
Тема 3. Співпраця в Інтернеті
|
||
15.
|
Інструктаж
з БЖД. Правила безпечного користування Інтернетом. Мережевий етикет. Різниця
між реальним та віртуальним спілкуванням.
|
|
16.
|
Інструктаж з БЖД. Електронна пошта. Захист
облікового запису. Культура листування.
|
|
17.
|
Інструктаж
з БЖД. Інформаційні ресурси Інтернету. Пошук навчальних матеріалів в мережі.
Навчальна діяльність учня в Інтернеті.
Рівні доступу до навчальних матеріалів.
|
|
18.
|
Інструктаж
з БЖД. Співпраця в мережі (спільні документи, презентації, карти, колажі
тощо). Коментування та відгуки до створених однокласниками/однокласницями
продуктів.
Служби для обміну знаннями,
задоволення творчих потреб школярів.
|
|
19.
|
Інструктаж з БЖД. Сучасні пристрої для
співпраці.
|
|
Тема 4. Алгоритми з розгалуженням і повторенням
|
||
20.
|
Інструктаж
з БЖД. Алгоритми з розгалуженням.
|
|
21.
|
Інструктаж
з БЖД. Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання
умови.
|
|
22.
|
Інструктаж
з БЖД. Алгоритми з циклами.
|
|
23.
|
Інструктаж
з БЖД. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для
виконавців у середовищі програмування для дітей.
|
|
24.
|
Інструктаж
з БЖД. Сортування та впорядкування об’єктів за деякою ознакою.
|
|
25.
|
Інструктаж
з БЖД. Використання логічних висловлювань з «якщо - то...».
|
|
26.
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язок задач у середовищі програмування для дітей
|
|
Тема 5. Інформація
|
||
27.
|
Інструктаж
з БЖД. Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у
графічну форму з використанням схем, діаграм. Перетворення інформації у
вигляді тексту в таблицю з числами.
|
|
28.
|
Інструктаж
з БЖД. Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело
інформації. Приймач інформації.
|
|
29.
|
Інструктаж
з БЖД. Складові комп’ютера.
|
|
30.
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої введення та
виведення інформації.
|
|
31.
|
Інструктаж з БЖД. Зберігання інформації.
Носії інформації.
|
|
32.
|
Інструктаж з БЖД. Кодування інформації.
Кодування та декодування інформації.
|
|
33.
|
Інструктаж з БЖД. Історія виникнення
пристроїв для роботи з інформацією.
|
|
34.
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.
|
|
35.
|
Інструктаж
з БЖД. Повторення
і систематизація навчального матеріалу за рік.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар